poniedziałek, 18 marca 2013

Mandarynkowe kruche ciasteczka

Ciasteczka goszczą u nas bardzo często, są szybkie w przygotowaniu, idealne na jeden kęs i wszyscy je uwielbiają;) Te są z dodatkiem mandarynek. Przy ich pieczeniu w całym domu unosił się wspaniały zapach...



Składniki:
175g mąki pszennej,
1/2 łyżeczki soli morskiej,
125g masła lub margaryny,
60g cukru pudru,
żółtko,
1/2 laski wanilii,
skórka otarta z 2 mandarynek.
 
Przygotowanie
 
 
Mąkę przesiać, dodać sól morską, cukier puder, nasiona z wanilii. Dodać surowe żółtko, posiekane masło oraz świeżo startą skórkę z mandarynek. Zagnieść gładkie ciasto. Owinąć w folie i włożyć na 20min do lodówki. Następnie rozwałkować i wycinać foremką serduszka lub inne dowolne kształty. Ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec ok. 10min w temp. 170st. Ostudzić na kratce. Polukrować i udekorować stopioną czekoladą. Ja lukier zrobiłam z cukru pudru z dodatkiem soku z mandarynek.
 
 
 
 
 
Smacznego:)

7 komentarzy:

  1. Przepiękne ciasteczka! Koniecznie wypróbuję!

    Ściskam cieplutko! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. piękne i bardzo apetyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prześliczne, podobają mi się ogromnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ciasteczka się pieką, a jak zrobić lukier, jakie proporcje?Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Szczerze mówiąc ja robię "na oko":):) Użyłam sok z jednej mandarynki i tyle lukru, ile wejdzie;) Mniej więcej 1,5 szklanki.

    OdpowiedzUsuń